Kræs til dig som er iværksætter eller selvstændig

Velkommen til Kræs Bloggen. Her giver vi dig relevante blogindlæg fra de førende personer inden for emner som iværksætteri, online marketing, innovation og coaching. Du kan bl.a. læse indlæg fra Thomas Bigum, ekspert i sociale medier, fra Sofia Manning, coach, fra Casper Blom, serieiværksætter samt fra mere end 30 andre ekspertbloggere.

Det er e-conomic regnskabsprogram, som står bag Kræs Bloggen. Vi ønsker at hjælpe og inspirere iværksættere og selvstændige, så de kan udvikle deres virksomhed i en positiv retning. Du kan læse mere om Kræs Bloggen her.

God fornøjelse.

3 dramatiske skift i salg og markedsføring inden for de næste 3 år

3. March 2015

guymon-future-of-education-ts-460x345_0

  Verden står over for et nyt markedsføringsparadigme, hvor det ikke bare er virksomhederne, der taler til kunderne, men i stedet kunderne, der taler om virksomhederne. Det hævder J. Christian Andersen i bogen Naked Marketing - en rejse til fremtidens markedsføring. Her beskriver han bl.a., hvordan [..]

Læs hele "3 dramatiske skift i salg og markedsføring inden for de næste 3 år".

Kan du ikke fatte dig i korthed, så de fatter det?

26. February 2015

Accuracy-vs-precision1

  Forestil dig, du står i en elevator. Lige nu, for eksempel. Ved siden af dig står 5 potentielle kunder og lytter. Det eneste, du skal, er at fortælle om din vigtigste vare, ydelse eller produkt. Det, du allerhelst vil sælge dem, lige nu og her. Du har 20 [..]

Læs hele "Kan du ikke fatte dig i korthed, så de fatter det?".

Skrevet af Mogens Bertelsen, Selvstændig og iværksætter
1 kommentar

Lean Start-up: Iværksætterens nye værktøj til succes

17. February 2015

lean_main_0613

Al begyndelse er svær. Især, hvis du som ny iværksætter skal kunne overskue, hvordan hele processen med dit nye produkt eller service skal sættes i gang. Derudover kan du også risikere at investere både tid og penge på et produkt, der i sidste ende viser [..]

Læs hele "Lean Start-up: Iværksætterens nye værktøj til succes".

Skrevet af Jonathan Løw, Dansk serieiværksætter, forfatter og foredragsholder

Sådan finder du dit unique selling point – og slår dine konkurrenter

12. February 2015

unique_majbritt

Du har sikkert hørt det før. At du skal finde dit unique selling point, og du har måske lidt svært ved at sætte ord på, hvad det er, der gør dig helt speciel. For mange af dine konkurrenter laver måske stort set det samme som [..]

Læs hele "Sådan finder du dit unique selling point – og slår dine konkurrenter".

Skrevet af Majbritt Lund, Ekspert i prissætning
1 kommentar

Hvordan du ved, om du har fået en god idé eller ej…

10. February 2015

Ide

Lad os nu bare erkende det: Langt de fleste inspirationsvideoer på nettet omkring iværksætteri hylder store succesfulde virksomheder som Google, Apple, Tesla osv. Virksomheder som ingen af os kommer i nærheden af at skabe i vores livstid. Rollemodeller som kan være svære at forholde sig [..]

Læs hele "Hvordan du ved, om du har fået en god idé eller ej…".

Skrevet af Jonathan Løw, Dansk serieiværksætter, forfatter og foredragsholder

Overser du de skjulte muligheder i social media-suppen ?

5. February 2015

Thomas_bigum_video

  Når virksomheder lancere sociale mediekampagner, fokuserer de som oftest på de store platforme. Facebook, Twitter og LinkedIn er især populære for business marketing, fordi de har højt  medlemskab og generelt synes at bringe det største afkast på en investering. Men nye sociale medier og netværk [..]

Læs hele "Overser du de skjulte muligheder i social media-suppen ?".

Skrevet af Thomas Bigum, Ekspert i sociale medier
1 kommentar

Omdannelse til IVS

3. February 2015

IVS

Hvordan omdanner man sin personligt ejede virksomhed til IVS? Skal der betales skat? Får man nyt CVR nummer? Vi giver et overblik. Generelt Man kan ikke lave ’virksomhedsomdannelse’ til iværksætterselskab, da dette omfatter at der udstedes anparter mod indskud af aktiver (apportindskud). Man kan ikke stifte et [..]

Læs hele "Omdannelse til IVS".

Skrevet af Bjarne Aalbæk, Selvstændig revisor

Lær at lytte højere

30. January 2015

Lær at lytte

”At lytte” er blevet moderne. Statsministeren sagde det i sin åbningstale i Folketinget, Københavns Politichef har opfordret til mere lydhørhed med henvisning til betjentenes arbejde i udsatte boligområder, og landets kommuner taler om at lytte mere og bedre til borgernes behov. Umiddelbart kan budskabet lyde banalt. [..]

Læs hele "Lær at lytte højere".

Skrevet af Jonathan Løw, Dansk serieiværksætter, forfatter og foredragsholder

Få dit budskab frem i nyhedsbreve

27. January 2015

Få dit budskab frem i nyhedsbreve

  Der er stort fokus på nyhedsbreve, da modtageren af nyhedsbreve selv har valgt, hvilke nyhedsbreve de modtager. Derfor har dit nyhedsbrev en høj autoritet for læseren. Af samme grund er nyhedsbreve også det perfekte sted for din virksomhed, når du skal fortælle dine budskaber. Uanset om [..]

Læs hele "Få dit budskab frem i nyhedsbreve".

Skrevet af Bente Tromborg, Ekspert i digitale produkter og online markedsføring
4 kommentarer
Kategorier: Budskab, Markedsføring

3 grunde til hvorfor du skal bruge content marketing

22. January 2015

3 grund til hvorfor du skal bruge content marketing

Du har sikkert mange gange hørt udtrykket ”content is king” samt vendingen ’content marketing er den nye måde at markedsføre din forretning på nettet’. Mens der er mange faktorer bag en vellykket digital markedsføringsstrategi, er content marketing blevet et af de vigtigste online markting værktøjer [..]

Læs hele "3 grunde til hvorfor du skal bruge content marketing".

Skrevet af Sasa Kovacevic, E-commerce specialist
2 kommentarer
12356789242526