Hader du også at ringe kanvassalg?

Og vil du gerne have flere læsere på dit nyhedsbrev?

Så kan du nu slå to fluer med samme smæk.

Og måske … behøver du slet ikke at ringe kanvassalg mere, hvis du i stedet sætter ind på at få mere ud af dit nyhedsbrev.

illustration- kanvassalg

Her lige om lidt runder jeg 5.000 læsere på mit nyhedsbrev. Alle de herlige læsere er kommet mange steder fra, men en af de allermest effektive kanaler er den afledte effekt af at ringe kanvassalg. Jeg har ringet kanvassalg i mange af de stille perioder, siden jeg oprettede mit firma i 2007, så det er da blevet til den del.

(Især fordi jeg er lidt af en hård nyser og nogle gange tager en hel dag med ”kolde opkald”. Altså opkald til folk, jeg ikke kender, og som på ingen måde har signaleret, at de gerne vil høre fra mig. Og på sådan en hyggelig dag kan jeg godt nå igennem 80-100 personer NB: Du må kun ringe til erhvervskunder på den måde, og kun erhvervskunder, der ikke er reklamebeskyttet).

Nyhedsbreve holder kontakten

Efter de første par års begynderfejl (altså hvor jeg ikke samlede folk ind til mit nyhedsbrev, når jeg ringede alligevel), begyndte jeg at slutte alle mine samtaler af med at spørge, om personen i den anden ende ikke ville have mit nyhedsbrev. Og det takkede mange ja til. Mange af dem formentligt fordi det var en rar måde at slippe af med mig på.
Min procedure med at få folk ind på nyhedsbrevet er den samme, uanset om kunden…

• ikke skal have noget. Aldrig nogensinde

• helt vildt gerne vil handle hos mig men ”mangler pengene” (= de er endnu ikke blevet overbevist om, at de skal finde pengene)

• måske skal have hjælp til noget senere

Uanset hvilken af de tre kategorier, folk er i, har jeg oplevet at de vendte tilbage og blev kunder.

Mange af dem måske først efter et år eller to, og fordi jeg havde fået dem ind på nyhedsbrevet, behøvede jeg ikke at lave ret meget aktivt salgsarbejde for at holde kontakten. Mange af dem har jeg bare varmet op under med nyhedsbrevet. Som jeg jo kunne sende til alle mine læsere på en gang. Altså med et enkelt nyhedsbrev kunne jeg varme op under små 5.000 potentielle kunder. Det er effektivt salgsarbejde.

Læserne er købeklare, når de ringer

Udover at jeg har holdt kontakten med hele flokken med bare et enkelt nyhedsbrev, oplever jeg også, at mange er meget mere købeklare, når de ringer, end kundeemner der eksempelvis har fundet mig på Google, eller hørt om mig andre steder. Mine læsere på nyhedsbrevet VED, at det er mig, de vil have, og at jeg kan levere varen.

Det betyder, at de ofte har besluttet sig for, at de gerne vil betale det, jeg koster, fordi jeg har vist i mine nyhedsbreve, at jeg er min pris værd.

Og sidst men ikke mindst: Jeg lukker stort set alle mine salg i telefonen. Også salg af mine 20 timers klippekort til 22.400 kroner eks. moms. Som betales på forkant. Til kunder, der aldrig har mødt mig før.

Ja, jeg har brugt en del tid på kanvassalg og nyhedsbreve! Ja, jeg har også tidligere brugt rigtig meget tid på at køre ud til kundemøder. Et til to kundemøder tager ligeså meget tid som at skrive et rigtig godt nyhedsbrev.

Vil du gerne lære mere om at komme godt i gang med nyhedsbreve, er du meget velkommen til at downloade min gratis lightudgave af e-bogen: Sælg (meget) mere med nyhedsbreve