Kunne det her være dig – bare en gang imellem:

(Bare rolig: Der kommer en rigtig god løsning og en kæmpe gave til dig nederst i blogindlægget).

  • Du kommer hjem fra et netværksmøde med forskellige leads, du skal følge op på. Nogle i morgen. Nogle om en måned. Men inden den tid har du mistet nogle af de visitkort, du havde taget noter på, eller også glemmer du dem bare
  • Du får en mail fra en potentiel kunde, men får ikke lige vendt tilbage den første dag. Eller den næste. Og da du vender tilbage, ja så har de fundet en anden leverandør
  • Du ved, at en af dine kunder højst sandsynligt får brug for din hjælp igen om nogle måneder. Men du når ikke lige at følge op
  • Du er bagud med nyhedsbreve næsten hele tiden. Selv om du faktisk har en stor liste af folk, du gerne må sende nyhedsbreve til
  • Du har en masse ideer til, hvad du gerne vil forbedre i din virksomhed, men du får det ikke gjort. Og når du sætter noget i gang, bliver du ikke ordentlig færdig med det
  • Du føler ikke, at du kan tillade dig at holde fri, så når du endelig gør det, sker det selvfølgelig med en tændt mobiltelefon. Så let’s face it. Du er lidt udkørt hele tiden

Og ups: Hvis du skal være helt ærlig, ved du godt, at du enten afleverer dine opgaver til kunderne lige to minutter efter deadline. Eller også afleverer du så tæt på deadline, at du ved, du kunne have finjusteret lidt mere på nogle detaljer, hvis du havde været i bedre tid. (Hvis din indre stemme siger, at nogle kunder sikkert er klar over det og trætte af det, så har den helt ret. Nævner det bare, hvis du tænker, at det sikkert ikke gør noget. Jo, det gør).

Hvis du kan krydse af ved bare et af ovenstående punkter, så er du ikke alene.

Langt fra.

Og det er så ærgerligt. For jo flere krydser du kan sætte, jo mere salg går du højst sandsynligt glip af. (Jeg kunne have skrevet en meget længere liste med forskellige eksempler. Men de ville pege i samme retning).

For hvis du er lidt på bagkant hele tiden, så er det rigtig svært for dig at få succes i din virksomhed. Og tjene mange penge.

Alle de potentielle kunder, du ikke når at vende tilbage til, er potentielt salg lige ned i kloakken. Og de kunder, der er trætte af, at du er lidt på kant med deadlines, siger sikkert ikke helt de samme pæne ting om dig ude i byen, som de ellers kunne.

Buffertid letter salget

Og derfor er det vigtigt at sørge for at have tilpas med buffertid i din kalender hele tiden, så du har mulighed for at reagere på de henvendelser, du får. Og så du er sikker på, at du er i god tid. Det giver tryghed til kunder, potentielle kunder og samarbejdspartnere.

Udover at du på den måde meget bedre kan fange alle de bolde, der sendes i din retning, får du også et helt andet overskud til at planlægge, hvad du skal fremover og i hvilken rækkefølge. Så det bliver dig, der styrer projekterne. Og ikke projekterne, der styrer dig. Både dine egne. Og kundernes.

Og så kan du få meget mere ud af alt det, du sætter i gang.

Gennem årene har jeg mødt så mange, der blødte penge ud i tabt salg, fordi de ikke var godt nok forberedte, at jeg nu har skrevet en bog om, hvordan du kan sikre dig, at du når det, der er vigtigt.

I bogen ”Få succes med én ting ad gangen – Monotasking i virksomheden” guider jeg dig til, hvordan du kan organisere din tid meget bedre. Blandt andet ved at vurdere benhårdt hvilke projekter du skal gå i gang med, og så organisere dem, så du kommer i mål.

Monotasking af Majbritt Lund

Med én ting ad gangen.

Og når du er færdig med dit projekt, og det begynder at lette dit arbejde i dagligdagen, ja så får du mere energi til at sætte det næste projekt i søen.

Sådan helt overordnet.

Bogen er en gratis e-bog og blev lanceret august 2015.

Du kan skrive dig op til at få bogen her http://www.majbrittlund.dk/gratis-smagsproever/monotasking/

Så får du bogen et kapitel ad gangen. I bedste monotasking-stil.