Få kundernes sidste penge i det her regnskabsår

 

Er du også ved at være pisse træt af, at alle mulige konstant spørger dig: ”Nå, hvorfor skal jeg så handle med dig?” eller ”Hva´ ka´ du, som dine konkurrenter ikke ka´`? eller ”Hvorfor skal du have mine penge og ik` dine konkurrenter”?

Og alt efter dit humør og hvor skarp du lige er i pæren, når du bliver spurgt, så tænker du: ”Åhhhh nej, nu igen” og svarer måske noget i retning af: ”Fordi jeg er den dygtigste”. ”Fordi jeg er den bedste”. ”Fordi jeg har den bedste eksamen indenfor ????” . Fordi er er udlært af eller hos?. Og tænker måske også: ”Ka ´ du ik´ bare holde din kæft og købe det, jeg har på lager”

Velvidende. Det er nok ik´ lige så smart.

Så hva´ med at du nu engang for alle får styr på svaret på: ”Hvorfor skal jeg handle med dig”? ”Hvad gør du anderledes end dine konkurrenter”?

Eller du i det mindste får startet processen?

Er du klar? Os´ selvom det kommer til at kræve lidt blod, sved og tårer? Og måske en aften, hvor du bare sidder og stirrer ud i luften.

Du er nu nok nødt til at finde papir og blyant frem eller sætte dig til din computer.

Her kommer det så:

Hvem er det, du lover noget

Hvad er det, du lover nogen

Hvornår leverer du, hvad du lover

Hvordan leverer du, hvad du lover

Lad os prøve at tage dem én for én:

Hvem er det, du lover noget?

Jo bedre du kender til din ideelle potentielle kunde. Du ved, alt det der med det demografiske og alt det psykografiske. Jo mere specialiserede dine ideelle potentielle kunder er, jo mere meningsfuldt, unikt og overbevisende, kan du udtrykke det, du lover. Og jo bedre vil de sikkert også forstå det.

Hvad er det, du lover?

Igen; jo bedre du kender dine potentielle kunders ønsker, krav, behov, frustrationer, irritationer osv. jo større værdi kan du tilføre. Som i; jo bedre kan du kommer med løsninger og tilbyde de helt rigtige resultater.

Så hvad kunne du ændre i din marketing, som skaber større resonans? Hvilket tilbud kunne du give?

Hvornår leverer du, hvad du lover?

Om du kan li´ det eller ej. Alting skal bare gå så hurtigt, så hurtigt. Det var jo f.eks. hele hemmeligheden bag Domino´s Pizza. De leverede Pizza hurtigere end alle andre. Garanteret.

Så kan du på en eller anden måde levere hurtigere end alle andre?

Hvordan leverer du, hvad du lover?

Lad mig bruge mine egne produkter som eksempel. Det meste laver jeg i form af online programmer. Så uanset tid og sted kan du lytte, lære, træne, arbejde osv.

Så hvordan kan du levere dit produkt eller serviceydelse på en anderledes og bedre måde end dine konkurrenter?

Som inspiration kunne du prøve denne formel:

(Din virksomheds navn) leverer/tilbyder/udbyder/skaber (det du lover) til (dem du lover det til) på/via/ (hvordan du leverer det, du lover) på/inden/ (hvornår du vil levere, hvad du lover)

For min virksomhed – Succesportalen – udtrykkes min konkurrencemæssige fordel sådan:

”Succesportalen er den eneste virksomhed, som udbyder Kick-Ass-Start-Up-Formlen som giver et bundsolidt fundament for ambitiøse Start-Ups og iværksættere med drømmen om på sigt at gøre virksomheden til midlet til at leve et liv helt efter eget design. Baseret på over 40 års international indsigt i Start-Ups og iværksætteri”

Som du kan se passer den ikke helt ind i formlen.

Det er heller ikke det væsentligst. Hele pointen med dette blogindlæg er at give dig inspiration til, hvordan du kan udtrykke din konkurrencemæssige fordel. Og har du ikke én. Så give dig in-put til reflektioner; så du får én.

Fordi; uanset om dine potentielle kunder spørger dig: ”Hvorfor skal jeg handle med dig?” eller ”Hvad får jeg hos dig, som jeg ikke får hos dine konkurrenter?” eller de ikke spørger dig.

Så skal du kunne give svaret.

Og ja; det kan godt tage ganske lang tid at komme frem til den ”mundrette” formulering.

Og behøver jeg skrive, at du selvfølgelig ikke skal love noget, som du ikke kan stå inde for?

Nej, vel.

Nå; nu er det din tur:

Hvem lover du hvad………..

Hvad lover du…………

Hvornår vil du levere, hvad du lover………..

Hvordan vil du levere, hvad du lover………….

Så. Hvad siger du fremadrettet, når dine potentielle kunder siger: ”Hvorfor skal netop du have mine penge?”

”Det skal jeg , fordi…………………………”

Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.