Hos sendentanke.dk går vi meget op i linkbuilding. Måske spørger du dig selv: Hvad er linkbulding? Med linkbulding går det ud på, at du får andre sider på nettet til at linke til dit website. Dog er det ikke så nemt at få andre til at linke. Blandt andet fordi der er rigtig mange sider, som ikke linker ud. De har den opfattelse, at jo mere du linker ud – jo værre er det for deres organiske ranking i Google. Dette er dog fuldstændig forkert, og du kan her læse en god case på hvorfor det er rigtig godt at linke ud fra dit website.

Grunden til det er vigtigt at få andre til at linke til dit website er, at det er en af de vigtigste parameter til at få dit website højere op i Googles organiske søgninger. Det handler dog ikke om mængden, men især kvaliteten samt relevansen af de links du får fra andre sider.

Links - billede 1

Her kommer et eksempel på en af de metoder, vi benytter for at få links fra sider med høj autoritet – og som på sigt hjælper på vores organiske Google placering.

 

Find et relevant emne

Det første skridt var at finde et emne, der kunne give værdi både i forhold til vores besøgende på siden, men også havde så meget værdi, at andre hjemmesider vil linke til indholdet. Vi fandt hurtigt frem til, at der er stor forvirring omkring skattereglerne for firmagaver hos både ansatte og arbejdsgivere.

Der er ca. 11.000 resultater, når du søger på “firmagave regler” i Google, men der var ikke et resultat som gav svar på samtlige spørgsmål, og de websites som havde en del af svarene var meget uoverskuelige. Vi havde nu emnet, så nu gik vi videre til step 2.

 

Tekst produktion og grafisk udarbejdelse af infografik

Efter at have fundet emnet ”Firmagaver regler”, begyndte vi at lave tekst indholdet til siden. Vi læste op på skattereglerne, ved hjælp af gode kilder som SKAT, FDIH, Finanstilsynet, Retsinformation og lignende.

Vi skrev herefter alle de relevante ting ned (det blev til ca. 3000 ord). En ny undersøgelse viser, at de sider der ranker på side 1 i Google, i gennemsnit har 1890 ord. Så det er med at sætte sig ned, og lave kvalitetsindhold på over 1800 ord. Herefter fik vi vores grafiker til at udarbejde en infografik, med de vigtigste regler indenfor firmagaver.

Det endte ud i nedenstående infografik (udsnit af infografikken) Du kan se hele infografikken her. Den indeholder alle de ting, man som arbejdsgiver, selvstændig eller ansat skal være opmærksom på i forbindelse med at give/modtage gaver.

Infografik - billede 2

Du kan også se et rigtig godt eksempel fra virksomheden Samlino, som har lavet denne infografik (7 ting din bilforsikring ikke dækker). Her har de brugt nøjagtig den samme metode, til at skaffe kvalitets links fra andre sider i Danmark.

 

Research af website og tage kontakt

Infografikken og tekst er nu uploadet på hjemmesiden. Derefter handler det nu om at finde relevante websites, som kunne have en interesse i at dele infografikken med deres besøgende/læsere. Og naturligvis indsætte et link med henvisning til kilden: sendentanke.dk. Wupti – et link!

Vi indsatte samtlige af de relevante website i et excel ark, som indeholdte både fagforeninger, revisorer, advokatfirmaer og lignende. Efter at have lavet arket med over 100 relevante websites, gik vi ind på Ahrefs.com (OBS: koster ca. 600 kr. pr. måned) og tjekkede de forskellige siders Domain Rating. Du kan læse mere om ”Domain Rating” her.

Ahrefs - billede 3

 

Vi gik derefter i gang kontakte de relevante websites. Vi fandt mail adresserne og telefonnumrene på de relevante personer, hos de relevante hjemmesider, og gik i gang med at skrive/ringe til dem. Vi fik svar fra mange og vigtigst af alt – endnu flere kvalitetslinks til vores hjemmeside.

Hvordan kommer du selv i gang?

Følg blot disse steps:

  • Find et emne / problem indenfor din branche
  • Sæt dig ind i emnet / problemet
  • Producer noget godt indhold samt en infografik
  • Research af hjemmesider som kunne være relevante at kontakte
  • Tag kontakt og tilbyd dem din infografik
  • Og Wupti! En masse nye autoritære og stærke links til dit website

 

God arbejdslyst.