Der er rigtig mange selvstændige og iværksættere, der har en idé om, at de kan oprette en firmaside på Facebook, og derefter læne sig tilbage i skrivebordsstolen imens ordrer og likes tikker ind.

 

illustration af mand der rækker hænderne opgivende ud til siden

Facebook er ikke altid den hurtige vej til øget omsætning

 

Ifølge Thomas Bigum er her tale om en udpræget fejlopfattelse.

Der er rigtig mange mennesker, der tror, at Facebook og andre sociale medier er svaret på alle deres bønner, når det kommer til markedsføring af et selvstændigt iværksættereventyr. Det er efter min klare overbevisning et selvbedrag eller kan lynhurtigt blive det.

Derfor har Thomas lavet denne video til selvstændige, der gerne vil ud over stepperne med deres virksomhed. Det er nemlig vigtigt at forstå, at facebook og andre sociale medier først begynder at kunne bruges til noget – når man har sit fundament på plads.

I denne video, fortæller Thomas mere om de tanker, man skal have gjort sig og det fodarbejde som skal være på plads, inden man opretter sin virksomhed på de sociale medier – samt hvad man kan forvente af denne tilstedeværelse.

Træk den lidt ind i buksen

Hvis du skal igang med at starte virksomhed,  så kig ikke på  facebook som en hurtig vej til guldet. Starter du for tidligt med de sociale medier, vil du løbe panden mod en mur hele tiden.

Facebook er ingen mirakelkur og dagene hvor man kunne skabe en hurtig succes på sitet er ovre. Der er rigtig meget støj på facebook og markedsføring på facebook og andre sociale medier er en længerevarende proces -så træk den lidt ind i buksen

 

Se her Hvornår og hvordan det giver mening at markedsføre sig på facebook.


.