Der er stort fokus på nyhedsbreve, da modtageren af nyhedsbreve selv har valgt, hvilke nyhedsbreve de modtager. Derfor har dit nyhedsbrev en høj autoritet for læseren.

Af samme grund er nyhedsbreve også det perfekte sted for din virksomhed, når du skal fortælle dine budskaber. Uanset om du sælger en ydelse, eller om du har en webshop, er nyhedsbreve et vigtigt markedsføringsværktøj for dig.

For at komme ud med dit budskab skal du have kunden til at læse dit nyhedsbrev. Her er nogle råd, som hjælper dig med at komme ud med dit budskab.

 

Få dit budskab frem i nyhedsbreve

 

Forklar dit budskab i overskriften

Inden du tænker på din overskrift, skal du tænke over, hvad dit budskab er i dit nyhedsbrev. Hvert nyhedsbrev har sit eget budskab. Hvis du ikke gør det, ender du med at få et forvirrende nyhedsbrev, som mange aldrig læser.

Dit budskab skal stå i overskriften. Læseren skal fanges med det samme, da det øger chancen for, at de læser nyhedsbrevet. Her er overskriften vigtig. Drop overskrifter som: Nyhedsbrev nr.3 fra [dit firmas navn].

Skriv i stedet hvad dit nyhedsbrev handler om. Det er din overskrift, som er det første, som modtageren læser. Du skal tænke på, at du konkurrerer med masser af andre nyhedsbreve, så du skal fange læserens opmærksomhed med det samme.

Selvfølgelig skal du holde, hvad du lover i overskriften. Det nytter ikke noget at lyve, fordi du gerne vil have, at folk åbner dit nyhedsbrev. Vi kender alle sammen til nyhedsartikler, som kommer med en fangende overskrift, som ingenting har med selve indholdet at gøre. Drop det! Du risikerer, at folk afmelder sig dit nyhedsbrev.

 

Forklar din overskrift

Din overskrift indeholder nyhedsbrevets budskab. Du har fanget din læsers  opmærksomhed, og nyhedsbrevet åbnes. Dit budskab har interesse for læseren.

Det er nu, at du bruger dit nyhedsbrev til at forklare dit budskab. Du kan sagtens have flere budskaber i et nyhedsbrev. Det kan f.eks. være, at din webshop har tilbud på en masse varer, og det var det, som overskriften omhandlede. Men du vil også gerne fortælle kunden, at du har en masse nye spændende produkter.

Det er blot vigtigt, at du fortæller dit hovedbudskab først, så kunden ikke føler sig snydt. Du må aldrig regne med, at dit nyhedsbrev er interessant nok til, at du får modtageren til at læse det hele igennem for at finde budskabet fra overskriften frem. Sådan fungerer modtagere ikke. Dit nyhedsbrev er ikke en krimi, hvor du afslører morderen til sidst.

Forklar dit hovedbudskab først og herefter forklarer du dine andre budskaber. På den måde sikrer du, at kunden får hovedbudskabet, og herefter får de dine andre budskaber.

Det er vigtigt, at dit hovedbudskab er det, som du helst vil have, at kunden får ud af dit nyhedsbrev. Fortæl altid det vigtigste først.

 

Hvad er dine erfaringer med brug af nyhedsbreve?