Erfaring og virke

Michael Rode er for længe siden gået ned ad brandingens umættelige og mangesidet univers – og det ligner en one-way-ticket.

Michael er ekspert i branding fra A til Z – lige fra en strategisk til en operationel fællesnævner.

Derfor bærer han også sin egen opfunden titel – brand arkitekt.

 

Brand arkitektur rummer hele kongstanken med branding:

“En strategisk 360-graders holistisk måde at anskue arbejdet med at opbygge, tilbygge, udbygge, udnytte eller helt ombygge sit brand på”. Og det er altså Michaels marché…

 

Baggrund

Michael arbejder til dagligt hos envision a/s som Kontaktchef, men bruger også hans vågne timer som Exsternal Lecturer i Marketing og Branding på Aarhus Universitet. Tilmed udøver han kunsten og sin brand architecture igennem MR INK.

En konstellation, som giver det perfekte match for Michael imellem den højre og venstre hjernehalvdel – både faglighed, frit tankespil og konkrete cases.

Michael kommer fra en uddannelse som Cand. Merc. i Marketing på Handelshøjskolen i Aarhus (2007-2009) og har tidligere været ansat som både brand architect, interim brand architect and consultant, researcher, analysechef og forretningsudvikler. 

Med Michaels egne ord

”Hvis produktet er konge, er brandet gud”.

”Forbrugere tænker ikke produkter – de tænker oplevelser, storytellings og brand association”.

”Forbrugere søger ikke en illusion, det søger den perfekte illusion – skræddersyet og pakket ind”.

”I takt med at brandets værdi øges, øges også forbrugerens size of pocket”.

 

 

 

Indlæg fra Michael