Erfaring og virke

Dorte Lytje er kvinden , iværksætteren og udvikleren bag online blog-workshoppen “Blog dig til business“, som allerede har hjulper masser af selvstændige med at blogge sig til business og branding. Dorte laver desuden business forløb i “Feminin Business med Maskulint Drive“.

Baggrund

Dorte Lytje har været selvstændig siden hun var 23 år gammel og startede sin første virksomhed. Markedsføring har været omdrejningspunktet – om så det har været henvendt til forbrugere eller været business to business.

Den første virksomhed “MaxCard” skulle give Århusianerne rabat. “Outsource Marketing” bookede møder for andre virksomheder og i ejendomsbranchens gyldne år blev der skabt delelejligheder til forældrekøb.

Siden vendte Dorte Lytje sig mod ‘det blødere segment’ og uddannede sig til coach og NLP-terapeut. I dag kombinerer hun sine erfaringer med forbrugeradfærd med sin teoretiske viden omkring menneskets psyke og neurologiske-reaktionsmønstre. HVAD virker – og HVORFOR!

En perfekt kombination som rettede sig mod Dortes kompetencer kom med de sociale medier, som hun idag arbejder med. Dorte rådgiver idag virksomheder omkring brug af blogging, Facebook, Pinterest og Instagram.

Med Dortes egne ord

Det er fedt at stå et sted og se tilbage på en karriere, som egentlig bare tog det ene skridt efter det andet. I dag er der sat retning og vision på, og det er jo næsten rørende at se, hvordan alle ‘dots’ kan ‘connectes’. Der har været et formål med hvert enkelt ting, jeg har beskæftiget mig med, og idag giver det hele mening.

 

Jeg er landet der, hvor jeg er så passioneret omkring at hjælpe mennesker med at få det optimale ud af de muligheder, som de har fået forærende med fremkomsten af de sociale medier. Bloggingen har især vundet mit hjerte, fordi man har stor kontrol over det selv. De andre medier kommer og går – og ændrer sig fra dag til dag.

 

På bloggen kan man selv styre sin branding og få både kunder, PR og massiv business ud af det. Mange har svært ved at knække koden på, hvad det præcis er, DE skal gøre. Jeg brænder for at vejlede omkring dette i øjenhøjde, hvor der ikke er nogle dumme spørgsmål. Faktisk møder jeg igen og igen de samme spørgsmål, så for mig er det hverdag at tage fat dér, hvor kunden synes, det er svært.

 

…Og så føles det bare boblende inspirerende, når en kunde brager igennem lydmuren og får både succes og en følelse af selv at have kontrol over sin markedsføring.

 

Indlæg fra Dorte