Erfaring og virke

Daniel er stifter af énmands virksomheden Daniel Kold som primært gør sig i, at lære andre, hvordan de styrker deres virksomheds og deres indtjening, igennem deres kundeservice.

Baggrund

Daniel har mere end 17 års erfaringer med kundeservice, i alle mulige afskygninger. Fra selvstændig vognmand, til lagerchef hos Tocano, videre til butikschef i BR, kundeservice job i Telia og senere som Solutions agent og facebook ansvarlig hos mobilselskabet 3.

Til sidst gik turen forbi Better Place, som dog desværre gik konkurs et lille stykke inde i 2013. Derefter var der ingen vej tilbage og Daniel startede op som selvstændig, da han han er af den overbevisning, at det generelle kundeservice niveau i Danmark, langt fra kan måle sig med det man oplever i eksempelvis USA og England. Daniel valgte af samme grund at tage en smut til USA i november 2013 for, at gøre sig en masse erfaringer om, hvordan mindre og nystartede virksomheder derovre gør for, at skabe en så positiv firmakultur som muligt.

Siden beslutningen blev taget har han kanaliseret sine mange års erfaringer med service fag, NLP, Sociale medier, salg, coaching sessioner med mere ud i drømmen om, at forbedre kundeservicen i Danmark. Dette med stærk inspiration fra de tiltag og erfaringer man har gjort sig, hos blandt andet Amazon, Zappo’s, google, Wine Library med flere.
Når Daniel ikke direkte arbejder med kundeservice, så laver han fælles kurser og seminarer sammen med sin bror Michael Kold, som har 13 års erfaringer med uddannelse af virksomhedsledere fra de helt store giganter herhjemme.

Med Daniels egne ord:

“Man kan købe sig fattig i TV reklamer, banner-annonceringer, SEO-opdateringer, radio spots og avis reklamer, men alt dette hjælper ingen ting, hvis kunderne ingen tillid har til dig og din virksomhed”

 

Indlæg fra Daniel