I denne video fortæller Thomas Bigum, hvordan du kan bruge ’blogging’ til at drive trafik til dit website.

illustration -af-mand-med-skilt

 

Løft din hånd, hvis du gerne vil have flere besøgende på dit websted?

Ja, også mig.

Hvordan finder folk dit websted? De kunne fx google din virksomheds navn – men det er jo kunder som allerede kender dig  og det hjælper dig ikke til at få mere trafik.

Du kan også betale for trafik, ved fx at købe en e-mail liste, sende en masse reklame e-mails ud i verden og håbe på at nogen klikker. Men det er dyrt og så er det ulovligt.

Du kan også vælge at betale for trafik ved at købe søgeannoncer, hvilket ikke er ulovligt men stadig ganske dyrt. Og hvis du løber tør for penge, ja, så stopper trafikken, der kommer, også.

Så hvordan kan du skabe mere trafik?

I denne video forslår Thomas Bigum, at du benytter dig af blogging, sociale medier og søgemaskiner.

Tænk over hvor mange sider der er på din hjemmeside. Og tænk på hvor ofte du opdaterer disse websider. Sandsynligvis ikke så tit.

Her kommer blogging ind i billedet. Hver gang du skriver et blog-indlæg, tæller det nemlig som en indekseret side på dit websted og er desuden et fingerpraj til google om, at dit websted stadigt er aktivt.

Hvert eneste blogindlæg er altså en ny mulighed for at komme i søgemaskinerne, og drive trafik til dit website gennem organisk søgning.

Blogging hjælper dig også med at blive opdaget via sociale medier. Hver gang du skriver et blogindlæg, du opretter indhold, som folk kan dele på sociale netværk som fx Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest, Google+ og dermed eksponere din virksomhed til et nyt publikum.

Blog-indhold hjælper dig også med at holde dine sociale medier opdaterede med nyt, originalt og engagerende indhold. Du styrker altså din sociale rækkevidde.

Nu hvor du har trafik, der kommer til dit websted via din blog, har du mulighed for at konvertere denne trafik til kundeemner.

Call-To-Action

Hvert eneste blogindlæg er nemlig også en ny mulighed for at generere nye kundeemner. Du skal bare huske at  tilføje en Call-To-Action på dine blogindlæg.

En opfordring til handling, eller CTA, er et banner, en knap, en form for grafik eller tekst på en hjemmeside beregnet til at bede en bruger til at klikke på det og fortsætte ned en konverteringskanal.

Ofte er en CTA gratis som fx download af e-bøger eller gratis webinars som dog kræver at folk opgiver deres personlige oplysninger. Du er opgaven så at konvertere besøgende til kunder.

Blogging er altså en rigtig god ide for din forretning.

Lad os sige at du bruger en time på at skrive et spændende blogindlæg.

Indlægget får 200 visninger og 7 delinger som betyder, at flere mennesker finder det på sociale medier og der er måske endda et par stykker, der skriver sig op til din nyhedsmail.

Efter et par dage er stilner det af – men resultatet er ikke kun visninger og delinger. Dit blogindlæg er nemlig blevet placeret i søgemaskinerne og vil stadig ‘samle renter’ af dit arbejde – så længe dit websted er aktivt. Dage, uger, måneder og år fra nu kan du altså stadig få trafik og kundeemner.

Alt sammen fordi du brugte en time på at skrive et godt blogindlæg.

Så handler det ikke bare om at komme i gang?