Som selvstændig er det virkelig vigtigt hele tiden at lære nyt og udvide dine horisonter. Efter min mening er det, at læse bøger, en af de absolut bedste måder at gøre det på.

 

Illustration-af-mand-der-krammer-sine-yndlings-bøger

Bruger du også bøger som inspirationskilde til din virksomhed?

Derfor vil jeg i dag give dig mine 5 absolut yndlingsbøger, der kan hjælpe dig på din vej mod succes som selvstændig.

 

billede-af-forside-paa-bogen-the-big-leap

1.”The big leap”

af Gay Hendricks

Denne bog handler om, hvordan vi som mennesker sætter øvre grænser for, hvad vi mener, at vi kan opnå, være og gøre. Hendricks teori er, at vi alle sammen har en indre termostat, som bestemmer, hvor glade vi selv mener vi må være, hvor succesfulde vi må være osv.

Denne termostat kan dog heldigvis hæves, hvis vi er villige til at arbejde for det. Han mener faktisk, at det er muligt at føle sig godt tilpas hele tiden, have fantastiske forhold med alle mennesker omkring os, og at vi som mennesker kun udnytter et snert af vores potentiale.

Efter min mening er dette en bog, som du absolut må læse. Den fås både som lydbog, e-bog og almindelig bog lige her.

billede-af-forsiden-paa-de-syv-spirituelle-veje-til-succes

2.”7 spirituelle love for succes”

af Deepak Chopra

Denne bog går til succes på en mere spirituel måde. Deepak Chopra skriver om 7 love, der alle hjælper os til at få mere succes, hvis vi følger dem.

Han skriver, hvordan alt i verden er energi, og at vi ved at arbejde med vores egen energi og de ting vi gør, kan tiltrække lige præcis de mennesker og de ting, som vi ønsker os.

En interessant ting ved bogen er, at der dukker noget nyt op hver gang, den læses. Hver gang jeg har læst den, og det er efterhånden mange gange, er det som om, at den passer til mit liv på en ny måde. Hver gang jeg læser den, kommer jeg mere i kroppen, og der kommer mere flow i mit liv.

Jeg anbefaler dig at læse bogen på dansk, da den er temmelig svær at læse på engelsk. Du kan finde den lige her.

billede-af-forsiden-paa-the-four-hour-work-week

3.”The 4-hour workweek”

af Timothy Ferriss

Jeg vil næsten vædde med, at du har hørt om denne bog, der handler om, hvordan du som virksomhedsejer, kan indrette dit arbejde sådan, at du kun skal arbejde 4 timer om ugen.

Timothy Ferriss har virkelig mange gode vinkler på, hvordan du gør processerne i din virksomhed lettere, hvordan du uddelegerer, og hvordan du får succes uden at arbejde din røv i laser.

Bogen er meget inspirerende, da han nævner personlige eksempler på ting, han har opnået. Om det virkelig er muligt at have succes og kun arbejde 4 timer om ugen, vil jeg lade være op til dig at vurdere. Bogen er fyldt med konkrete gode værktøjer og god energi, og du kan finde den lige her.

billede-af-forside-paa-sercrets-of-a-millionaire-mind

4..”Secrets of the Millionaire mind”

af T. Harv Eker

Denne bog er super god at læse, hvis du gerne vil arbejde med dine overbevisninger omkring penge. Han har studeret rige mennesker succes og undersøgt, hvad der gør, at de tjener flere penge end andre.

Hans teori er, at vi alle på et eller andet tidspunkt har fået en overbevisning omkring, hvor meget vi fortjener at tjene, hvor meget succes vi fortjener at have osv.

Han giver gode konkrete eksempler på, hvordan du, både personligt og som virksomhedsejer, kan ændre din overbevisning omkring penge, hvilket øger, hvor mange penge du tjener.

Den er helt sikkert værd at læse, hvis du gerne vil øge din indtjening, og arbejde med dine indre begrænsninger omkring penge. Du finder den lige her.

billede-af-forside-paa-bogen-think-like-a-rockstar

5.”Think like a rockstar”

af Mack Collier

Mark Collier giver i denne bog et forfriskende bud på en ny tilgang til markedsføring. Han har studeret rockstjerner for at finde ud af, hvad der gør, at de har fans. Det han finder ud af er blandt andet, at de plejer deres fans på en anden måde, end virksomheder gør i forhold til deres kunder.

Han mener, at vi som virksomhedsejere kan lære utrolig meget af rockstjerner og den måde de promoverer sig selv på, og den måde de behandler deres fans på. En af hans hovedpointer er, at vi som selvstændige ikke skal tænke på vores kunder som kunder, men derimod som fans. Hvis vi først formår at forkæle dem uden hele tiden at tænke på, at vi skal sælge til dem, så vil de automatisk købe og endda fortælle videre om vores firma.

Jeg anbefaler virkelig, at du læser denne bog, hvis du trænger til en ny og interessant tilgang til markedsføring. Du finder den lige her.

Der findes virkelig mange gode bøger på markedet
Dette er blot nogle af mine yndlingsbøger og jeg kan garantere dig for, at der findes mange andre virkelig gode bøger på markedet. Jeg kan virkelig anbefale at få en god vane omkring læsning, så du hele tiden kan blive inspireret og holde dig opdateret.

Jeg ønsker dig god fornøjelse med læsningen.

Skriv meget gerne nedenfor, hvilke bøger der er dine favoritter. Det er altid skønt at lære nyt!